Etapa aferentă anului 2020 de implementare a proiectului component P1 a constat în validarea sistemului VLC compatibil cu aplicațiile rutiere și funcții adaptive la context. Astfel, în această etapă au fost verificate experimental arhitecturile proiectate și implementate în Etapa I, respectiv în Etapa II a proiectului. Scopul acestor teste este de a confirma funcționalitatea și viabilitatea sistemului în diferite condiții și scenarii. Performanțele sistemului VLC au fost investigate în diferite condiții de zgomot și pentru distanțe variabile de comunicație. Mai mult, procesul de evaluare a examinat, de asemenea, performanțele sistemului pentru diferite tehnici de modulație, tehnici de codare și frecvențe de comunicație. Aceste verificări experimentale au permis și evidențierea beneficiilor asociate cu arhitecturile VLC adaptive la context, confirmând reziliența sistemul, performanțele sistemului dezvoltat în cadrul proiectului depășind, din punct de vedere al rezistenței la zgomot și al distanței de comunicație, rezultatele a multiple sisteme VLC prezentate recent la nivel internațional. Figura de mai jos ilustrează schematic arhitectura sistemului VLC și testarea sa experimentală în condiții de soare sau ninsoare.
Arhitectura de principiu a sistemului VLC adaptiv la context și testarea sa în condiții de soare și ninsoare.
Rezultate așteptate Etapa III – Proiect P1 | Rezultate obținute Etapa III – Proiect P1 |
---|---|
Tehnologie: sistem automotive VLC adaptiv la context | Tehnologie: sistem automotive VLC adaptiv la context |
Tehnologie: emițător VLC bazat pe materiale organice (OLED) | Tehnologie: emițător VLC bazat pe materiale organice (OLED) |
1 Lucrare științifică | 6 lucrări științifice (din care 2 articole în reviste Q1 și 1 articol în revistă Q2) |
Etapa 3 aferentă anului 2020 de implementare a proiectului component P2 a constat în Proiectarea transferului de continut digital pentru consumul in afara autovehiculelor. Activitățile tehnice și științifice întreprinse în acest sens în cadrul etapei anului 2020 au constat în: Proiectare tehnici de transfer a conținutului digital pentru consumul în afara autovehiculelor; Implementare software în suportul proiectării tehnicilor de transfer; Realizarea testelor software; Pregătirea, redactarea, trimiterea în vederea evaluării și publicării de lucrări științifice în tematica proiectului component P2. Figura de mai jos prezintă a serie de oportunități de folosire a unui inel smart pentru realizarea de interacțiuni atât în interiorul cât și în exteriorul unui autovehicul
Oportunități de folosire a unui inel smart pentru realizarea de interacțiuni în interiorul și în exteriorul unui autovehicul.
Rezultate așteptate Etapa III – Proiect P2 | Rezultate obținute Etapa III – Proiect P2 |
---|---|
Documentație de proiectare tehnici de transfer cu dispozitive smart externe autovehiculului | Procedeu privind ameliorarea repetabilităţii testelor CEM rezultate în urma măsurărilor inter-laboratoare |
Raport de testare software | Raport de testare software |
1 Lucrare științifică | 8 lucrări științifice |
Etapa aferentă anului 2020 de implementare a proiectului component P3 a constat în Proiectarea aplicațiilor cooperative de asistare a conducerii pentru protecția pietonilor ceea ce implică Recunoastere intentiei pietonilor folosind camere. O altă componentă a acestei etape a constat în proiectarea digitizare holograme cu matrice. Figura de mai jos ilustrează un scenariu în care este analizată intenția de a trece strada a unui pieton.
Trăsături considerate pentru determinarea acțiunii de a trece strada.
Rezultate așteptate Etapa III – Proiect P3 | Rezultate obținute Etapa III – Proiect P3 |
---|---|
Documentație de proiectare a aplicațiilor de asistare a conducerii | Documentație de proiectare a aplicațiilor de asistare a conducerii |
Documentatie de proiectare digitizare holograme cu matrice complexe. | Documentatie de proiectare digitizare holograme cu matrice complexe. |
1 Lucrare științifică | 4 lucrări științifice |
Etapa aferentă anului 2020 de implementare a proiectului component P4 a constat în Implementarea de noi tehnici de testare şi măsurare a imunităţii şi emisiilor în domeniul automotive şi ameliorarea repetabilităţii acestora fiind astfel realizate activității de: testare a imunităţii în conducţie, radiaţie şi la descărcări electrostatice, măsurare a emisiilor conduse şi radiate alături de furnizarea de soluţii pentru reducerea acestora, creştere a preciziei şi repetabilităţii măsurărilor în laboratoarele de testare, îmbunătăţire a sistemului de comunicaţii în autovehicule prin ameliorarea performanţelor interfeţelor de comunicaţii din interiorul autovehiculelor şi gestiune a spectrului câmpului electromagnetic prezent în autovehicule şi în laboratoarele de compatibilitate electromagnetică existent ca urmare a dezvoltării sistemului de comunicaţii. Figura de mai jos ilustrează un astfel de test, rezultatele obținute fiind prezentate detaliat în lucrări publicate în reviste și volume ale unor manifestări științifice internaționale. Evidențiem totodată și finalizarea tezei de doctorat în tematica proiectului a asistentului de cercetare (nou angajat) Andrei-Marius Silaghi, care a obținut astfel titlul de doctor în inginerie electronică și telecomunicații.
Măsurări de camp electric: (a) sitemul de măsură; (b) intensitatea câmpului electric în interiorul laboratorului (sus) şi într-o încăpere alăturată (jos).
Rezultate așteptate Etapa III – Proiect P4 | Rezultate obținute Etapa III – Proiect P4 |
---|---|
Procedeu privind ameliorarea repetabilităţii testelor CEM rezultate în urma măsurărilor inter-laboratoare | Procedeu privind ameliorarea repetabilităţii testelor CEM rezultate în urma măsurărilor inter-laboratoare |
1 Lucrare științifică | 14 lucrări științifice |