Activitatea sociala
Home
CV
Activitatea stiintifica
Activitatea sociala
Colectia de fotografii
Proiecte
Link-uri utile

PROGRAM  MANAGERIAL

 

              Arta progresului este de a asigura ordine în schimbare, şi de a asigura schimbare în ordine.

 

Îmbunătăţirea calităţii trebuie să conducă în esenţă la împliniri pe multiple planuri, iar programul managerial trebuie să fie un mijloc de schimbare, şi nu un scop în sine, de ocupare statică a unei poziţii.

Domenii cheie

    1. Politica universităţii, strategie şi planificare. Managementul schimbării şi adaptării
    2. Comportament organizaţional şi sisteme de comunicare inter-facultăţi
    3. Pachetul de servicii universitare
    4. Marketingul universitar
    5. Strategia
    financiară, exploatarea şi dezvoltarea patrimoniului universităţii
    6. Resursele umane
    7. Rezolvarea
    problemelor studenţilor
    8. Auditul calităţii actului didactic
    9. Dimensiunea regională, naţională şi internaţională
    10. Infrastructura şi logistica

     

    1. Politica universităţii, strategie şi planificare. Managementul schimbării şi adaptării

              A dori, nu schimbă nimic; numai acţiunea în sine realizează schimbarea.

  • Asigurarea autonomiei facultăţilor, departamentelor în plan decizional şi financiar
  • De definit politica universităţii/misiune/emblema-sigla/persoanele reprezentative
  • Definirea centrelor de greutate academică (dotări/know-how/specialişti):
      • q Centre de excelenţă;
        q Laboratoare la standard mondial;
        q Colective interdisciplinare/teme interdisciplinare;
        q Centre de coagulare;
        q Grupe de documentare/recenzare.

  • Ajustarea planurilor de învăţămînt/redistribuirea resurselor/sprijinirea cu aparatură şi logistică a cadrelor didactice tinere
  • Stabilirea direcţiilor de dezvoltare prin colaborare cu secţiile omoloage din ţară/complementaritate şi concurenţă
  • Stabilirea strategiei de dezvoltare în colaborare cu firmele regionale de producţie şi servicii
  • Asigurarea practicii studenţeşti în ţară şi străinătate, la alte universităţi
  •  

    2. Comportament organizaţional şi sisteme de comunicare inter-facultăţi

              Odată cu votul majorităţii ca argument absolut, a început apusul libertăţii individuale în lume.

  • Stabilirea politicii de relaţii şi comunicare între facultăţi. Consensul ca practică curentă în adoptarea hotărîrilor la toate nivelele
  • Îmbunătăţirea circulaţiei informaţiei
  • Îmbunătăţirea comunicării pe orizontală
  • Instalarea de panouri de afişare/afişare electronică
  • Popularizarea informaţiilor obţinute în urma deplasărilor în străinătate/sinteză cu propuneri pentru aliniere la standardele europene şi internaţionale
  • Şedinţe de brain-storming pe probleme comune/chestionare/analize statistice cu concluzii
  • Grupe de experţi redactare/recenzare/contabilitate/programe de cercetare
  •  

    3. Pachetul de servicii universitare

  • Didactic:
  • - Direcţii de specializare/planuri de învăţămînt
    - Cursuri postuniversitare/studii aprofundate/masterat
    -
    Educaţie deschisă la distanţă
    - Îndrumare şi examene de grad
    - Doctorat

  • Ştiinţific:
  • - Auditări şi expertize
    - Consultanţă de specialitate
    - Recenzii, editări, publicaţii
    - Organizare de simpozioane şi conferinţe

  • Servicii post-educaţionale:
  • - Bursă locuri de muncă
    - Feed-back educaţional
    - Recomandări
    - Expertiză resurse umane

  • Cercetare:
  • - Nefinanţată
    - Finanţată

  • Burse:
  • - Studenţeşti (stimularea performanţei)
    - Doctorale
    - Postdoctorale
    -
    Basarabia şi Cernăuţi (programe, part eneriate, colaborări)

  • Intranet /Internet:
  • - extinderea şi creşterea performanţelor serviciilor oferite studenţilor şi cadrelor
    - crearea de module de curs on-line cu taxă în domeniile cerute de piaţă
    - abonarea la bănci de date şi motoare de căutare

  • Biblioteca:
  • - asigurarea creşterii fondului de carte şi periodice
    - dezvoltarea şi modernizarea sistemului informatic

  • Exploatarea şi dezvoltarea patrimoniului propriu:
  • - Holuri/expoziţii/puncte de vînzare
    - Dotări multimedia în amfiteatre
    - Servicii tehnice
    - Bufet

     

    4. Marketingul universitar

  • Crearea unui birou de imagine / purtător de cuvânt
  • Popularizare în mass-media
  • Reclamă şi publicitate
  • Internet / pagină web a fiecărei facultăţi
  • Pagină web la infrastructurile de popularizare europene
  • Analiza realizărilor proprii în contextul concurenţei (mese rotunde, vizite de studiu etc.)
  • Participarea la Bacalaureat
  •  

    5. Strategia financiară

              Orice investiţie în educaţie trebuie să aducă un profit, atît la nivel individual, cît şi la nivelul organizaţiei care a realizat actul educaţional; numai profitul materializat probează eficienţa educaţiei.

  • Autonomia financiară a facultăţilor şi catedrelor, a celorlalte sectoare
  • Finanţarea cu prioritate a proiectelor de dezvoltare didactică şi cercetare
  • Atragerea de fonduri pentru cercetare  (CNCSIS, ANCT etc.)
  • Programe europene şi parteneriat
  • Parteneriat cu industria şi comunitatea cultural/ştiinţifică regională
  • Sponsorizări
  •  

    6. Resurse umane

  • Stimularea obţinerii conducerii de doctorat
  • Stimularea angajării de doctoranzi cu frecvenţă
  • Burse şi specializări pre şi post-doctorale, organizate prin programe comune europene / parteneriat
  • Elaborare criterii de recrutare / cointeresare personal tînăr
  • Recompensare şi motivare
  • Disciplina muncii şi tehnologică / protecţia muncii / sănătate
  • Încurajarea şi sprijinirea unei activităţi sindicale eficiente
  • Eficienţa utilizării personalului auxiliar / criterii
  •  

    7. Rezolvarea problemelor studenţilor

              Trebuie să devenim conştienţi de faptul că sîntem norocoşi că studenţii există, şi, mai mult, că ne-au preferat pe noi ca dascăli.

  • Program special burse de excelenţă
  • Burse  în străinătate / studii / practică
  • Ajutor material şi social
  • Integrarea iniţiativei studenţeşti
  • Casa Studenţilor Suceveni
  • Organizarea Clubului Studenţesc
  • Organizare punct informare Internet
  • Organizare de servicii  (telefon, fax, poştă, xerox, birotică etc)
  • Organizare transport/agrement
  • Bancă de date mică publicitate

 

    8. Auditul calităţii actului didactic

  • Activitatea didactică trebuie supusă regulilor serviciilor pentru student; elaborare set intern de norme deontologice unitare de predare, evaluare, stimulare etc.  (ISO 9003)
  • Identificarea de noi direcţii de dezvoltare, prin optimizarea costurilor şi resurselor
  • Campanie de publicitate şi promovare a disciplinelor
  • Realizarea/exemplificarea serviciilor post-educaţionale
  • Evaluarea actului didactic

 

    9. Dimensiune regională, naţională şi internaţională

  • Recunoaşterea şcolii/specialiştilor  (plata cotizaţiilor la organismele internaţionale)
  • Cooperare didactică şi ştiinţifică/programe europene
  • Coordonarea unor secţii regionale/tutoriat/Basarabia şi Cernăuţi
  • Compatibilizarea programelor/modulare/credite
  • Relaţii la nivel de înfrăţire şi parteneriat direct

 

    10. Infrastructura şi logistica

              Lucrăm cu lucrurile, aşa cum sînt ele de fapt, şi, din păcate, nu cum am dori să fie.

  • Extindere spaţii didactice şi cazare studenţi
  • Centrale termice, pe gaz, în campus
  • Dezvoltarea Departamentelor specializate (relaţii internaţionale, DCTI, pedagogic)
  • Informatizarea tuturor sectoarelor universităţii
  • Reabilitare grupuri sanitare/mobilier
  • Ceas pe fiecare palier