O1. evaluarea iniţială şi pe parcursul terapiei logopedice asistate a evoluţiei copiilor cuprinşi în eşantionul de cercetare şi identificarea unor modalităţi de standardizare a
progreselor şi regreselor înregistrate (la nivelul parametrilor fiziologici şi comportamentali);
O2. formalizarea riguroasa a metodologiei de evaluare a copiilor cu probleme si
realizarea unei baze de cunostinte in acest domeniu
O3. dezvoltarea unui sistem expert pentru terapia tulburarilor de expresie lingvistica care sa permita realizarea unui program de antrenare a
pronunţiei, individualizat in funcţie de categoria de defect, experienţa anterioara in terapia pronunţiei si evoluţia anterioara a copilului;
O4. realizarea unui ghid terapeutic care
sa permită îmbinarea metodelor şi procedeelor clasice cu procedeele adjuvante ale sistemului audio-vizualrealizarea unei baze de date care sa cuprinda setul de exerciţii efectuate si rezultatele obţinute
de fiecare copil
O5. ridicarea unui model virtual, vizual si sonor al cavitaţii bucale, utilizat in cadrul sedinţelor logopedului cu copilul
O6.
dezvoltarea unui dispozitiv inglobat mobil destinat utilizarii de catre copil in cadrul terapiei asistate
O7.
oferirea unui feedback specific virstei, exerciţiilor pe care le rezolva si rezultatelor obţinute.
O8. integrarea sistemului in vederea realizarii interactiunii optime copil – logoped
si continuarea activitatii de corectie a tulburarii de vorbire acasa
O9. transfer tehnologic si realizarea versiunii industriale a produsului
O10.
diseminarea rezultatelor prin 10 raticole publicate in reviste, din care 3 in reviste cotate ISI
De un interes major in tratarea acestor tulburari il constituie interacţiunea vizuala a copilului cu sistemul in timpul cit exerseaza. Din acest motiv, realizarea unui simulator 3D a aparatului
fono-articulator cu posibilitatea de poziţionare a elementelor ce intervin in fonaţie si de generare a sunetului asociat reprezinta un alt obiectiv important al proiectului. Datorita complexitaţii acestui
model audio-vizual (vezi [9] si [10]), funcţionarea lui nu va fi posibila pe dispozitivul mobil, ci va putea fi instalat pe calculatorul din cabinetul logopedului.
Se estimeaza ca, pe baza experienţei
acumulate sa se poata dezvolta si un soft specific de e-learning pentru terapia asistata a copiilor cu dislalii, destinat logopezilor si copiilor care nu-si vor putea procura un sistem mobil.
[1] OLP (Ortho-Logo-Paedia) – Project for Speech Therapy http://www.xanthi.ilsp.gr/olp
[2] Diagnostic evaluation of Articulation and Phonology
(http://www.harcourt-uk.com/product.aspx?n=1344&s=1376&cat=1388&skey=2183)
[3] STAR Speech Training, Assessment, and Remediation http://www.asel.udel.edu/speech
[4] Speechviewer III - http://www.synapseadaptive.com/edmark/prod/sv3/default.htm
[5] Laboissičre, R., Ostry, D.J., and Feldman, A.G. (1996). The control of multi-muscle systems: Human jaw and
hyoid movements. Biological Cybernetics, 74, 373-384
[6] Kiritani, S., Itoh, S. K., & Fujimura, O. (1975). Tongue-pellet tracking by a computer controlled X-ray microbeam system. Journal
of the Acoustical Society of America, 57, 1516-1520
[7] Sanguineti, V., Laboissičre, R., & Payan, Y. (1997). A control model of human tongue movements in speech. Biological Cybernetics,
77(1), 11-22.
[8] Honda, K., Hirai, H., & Dang, J. (1994). A physiological model of speech production and the implication of tongue-larynx interaction. In International Congress on Spoken
Language Processing, Yokohama, Japan, 175-178
[9] Dang, Jianwu / Honda, Kiyoshi (2003), Consideration of muscle co-contraction in a physiological articulatory model, In EUROSPEECH-2003, pp. 2361-2364